انشان خود ساخته و انسان خودشکوفا در آرای امام خمینی و آبرهام مزلو
نویسندگان
چکیده
0
منابع مشابه
انسان خودشکوفا و خودشکوفایی سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریۀ مزلو
روانشناسی انسانگرا (Humanistic) از مکاتب روانشناختی نیمۀ دوم قرن بیستم است و سعی در کشف خودآگاهی، رشد و کمال، خودشکوفایی، خلاقیت و توانمندیهای بالقوه و بالفعل انسانی دارد. پدر معنوی اندیشههای این مکتب، آبراهام مزلو است. مزلو بر آن بود که رفتار انسان توسط سلسلهمراتب نیازها برانگیخته میشود که در قالب یک هِرَم ترسیم میگردد. در رأس هرم سلسلهمراتب نیازهای مزلو خودشکوفایی (self-actualization)...
متن کاملDegenerate Four Wave Mixing in Photonic Crystal Fibers
In this study, Four Wave Mixing (FWM) characteristics in photonic crystal fibers are investigated. The effect of channel spacing, phase mismatching, and fiber length on FWM efficiency have been studied. The variation of idler frequency which obtained by this technique with pumping and signal wavelengths has been discussed. The effect of fiber dispersion has been taken into account; we obtain th...
متن کاملفلاح و موکشه در آرای امام خمینی(ره) و شنکره
فلاح و رستگاری در آرای امام خمینی(ره) با عنایت به آیاتی که در این باب در قرآن کریم آمده، با دو رکن مهم معرفت و عمل پیوند یافته و از سوی دیگر تحت تأثیر اندیشه توحیدی ایشان رنگ ویژهای گرفته است. تزکیه نفس، تقوای الهی و تسلیم در محضر حق واحد و مطلق، از مقوله عبودیت مخلصانه است که در آرای امام، منهاج فلاح و رستگاری محسوب میشود و دل کندن از هرچه جز اوست و دل سپردن به او، عین نجات و فلاح بهشمار می...
متن کاملولایت تکوینی انسان سالک در قرآن با تأکید بر آرای امام خمینی(س)
نظام ولایت تکوینی نظامی است متشکل از نظام های جزئی که ولایت مطلقه الهی را در تمام شئون و ابعاد آن به نمایش می گذارد. بر مبنای آیات قرآن عالم هستی بر اساس تجلی ذات الهی در مقام اسماء و صفات به ظهور رسیده است. کثرت اسماء حق به گونهای است که هر آنچه در جهان خلقت رخ میدهد بر پایة اسمی از اسماء الهی است و هر اسمی بنابر اقتضایی که دارد آثاری را در عالم هستی در پی خواهد داشت. بر این اساس ولایت مطلق...
متن کاملفلاح و موکشه در آرای امام خمینی(ره) و شنکره
فلاح و رستگاری در آرای امام خمینی(ره) با عنایت به آیاتی که در این باب در قرآن کریم آمده، با دو رکن مهم معرفت و عمل پیوند یافته و از سوی دیگر تحت تأثیر اندیشه توحیدی ایشان رنگ ویژهای گرفته است. تزکیه نفس، تقوای الهی و تسلیم در محضر حق واحد و مطلق، از مقوله عبودیت مخلصانه است که در آرای امام، منهاج فلاح و رستگاری محسوب میشود و دل کندن از هرچه جز اوست و دل سپردن به او، عین نجات و فلاح بهشمار می...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
عنوان ژورنال:
پژوهشنامه عرفانجلد ۲۰۱۴، شماره ۱۰، صفحات ۱۳۶-۱۶۰
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023